Joo, kattokaas me oltiin tänää mettällä. Ihmettelin eilen ku mamma tuli kotiin ja sen kengät oli ihan veriset...se oli ilmeisesti tappanut jonku elukan! Nooh tänään sitten pakattiin koko konkkaronkka autoon ja sujahettiin tuonne metsälle. Siellä oli sitte Sulo ja Vilma myös ihmisineen. Mamma sitte vei mut semmoseen kohtaan ja sano että "etsi etsi.."! Vähän aikaa mä mietin että mitä mun pitäs niinku ettiä?? Sitte mä sain semmosen hyvän hajun ja lähin sitä seuraamaan. Mietin samalla, että etinköhän mä sitä mamman kengillä teurastamaa elukkaa nyt. Noh hajujen päästä mä löysin sitte jalan! Se oli vissiin hyvä kun sain kovasti kehuja! Jäi vaivaamaan että missä se loppu elukka sitte on...vai onko jossaki nyt kolmijalkanen hirviö tai peuranen tai jotain?!

66082.jpg

Siiri tarkkailee

 

Vilmankin etsinnät meni ilmeisesti ihan putkeen, tietty, onhan se mun kaveri!Mä pääsin karkaamaan just kun Vilma lähti etsintäpuuhiin ja ajattelin mennä sitä vähä jelppimään niinkuin tosikaverin kuuluuki! Sitten mä hoksasin iskän ja unohin koko Vilman!

66085.jpg

Vilma tellevänä

 

Sulon jälki oli semmosella pellolla ja siellä oli vissii paljon noita myyriäisiä. Mutta kyllä se Sutikin sen jalan sitten löysi. Sitten se pääsi tiedusteleen vielä sitä mun reittiä mamman kans. Mamma ei meinannu kahella käpälällä pysyä Sulon matkassa kun se oli kuulemma juoksenut koko reitin läpi!

66095.jpg

Sulolta ei jää mikään huomaamatta

 

Roopekin oli ihan täpinöissään kun pääsi vimppana koitokseen. Jalka löytyi, mutta mamma ei ole oikein varma että juoksiko se Roope oikeiden hajujen perässä vain ryntäilikö muuten vain. Ainakin merkityn jäljen suuntaisesti oli Roope singahtanut.

66100.jpg

Roope nenä pitkällä

 

Kiitos kavereille kivasta seurasta ja otetaan pian uudestaan!!

-Siiri